Op maandag 25 mei wordt een speciaal programma gepresenteerd. Iedereen is van harte welkom om op het gazon voor en achter het kasteel te picknicken. Neem wel je eigen kleedje en broodjes mee. Net zoals vorig jaar staat IJssalon Bacio uit Mierlo nabij de ingang van het kasteel. De Vrienden zijn weer aanwezig met de Landgoedwinkel en er is kofffie en thee verkrijgbaar tegen een vriendelijke prijs.
In het kasteel kun je luisteren naar kamerkoor Klein Vocaal dat liederen over de liefde zingt. Zin om zelf aan de slag te gaan? In de Oude Keuken kun je vriendschapsarmbandjes maken en in de Panoramakamer maak je je eigen (liefdes)gedicht.
Gidsen Jan en Wies staan respectievelijk om 14.30 en 15.30 uur klaar bij de voordeur om je rond te leiden tegen € 5 p.p. (i.p.v. € 10). Reserveren is niet nodig.
De eerste bewoners die we in de archieven tegenkomen zijn Philip en Jan van Geldrop, die omstreeks 1350 het kasteel bouwen. De volgende twee eeuwen was het kasteel in bezit van het geslacht Van Horne, maar het werd nauwelijks bewoond. Rond 1600 vestigde Amandus van Horne zich op een woontoren vlak naast het kasteel. In 1616 liet hij de middeleeuwse bouwvallen opknappen. Dit bouwwerk met de karakteristieke trapgevels vormt nu het middendeel van het huidige kasteel; aan de grachtzijde is het jaartal in de muurankers nog terug te vinden.










