Welkom Jona, Cécile, Iglesias, Kevin, Maurice, Alexander, Lorenzo en Sara! Deze getalenteerde groep jongeren gaan deze editie content maken bij kastelen door heel Nederland. Hun content en enthousiasme zijn hartstikke belangrijk om cultureel erfgoed nóg leuker te maken voor hun leeftijdsgenoten.
Afgelopen zomer lanceerde Dag van het Kasteel de campagne: Kasteelfluencer. Jongeren tot en met 24 jaar werden opgroepen om zich aan te melden als Kasteelfluencer. Na onze oproep kregen we tientallen aanmeldingen binnen en hieruit hebben we tien enthousiaste jongeren gekozen. Op zaterdag 23 september kwam de groep voor het eerst samen bij Landhuis Oud Amelisweerd in Bunnik voor een meet&greet met TikTok-ster Lisanne Dijkstra en voor een content try-out.
De campagne
Veel jongeren dromen van een leven als influencer. Dit zijn jongeren met een groot talent voor presenteren/storytelling. Door hen de vrijheid te geven om hun eigen content te creëren rond de deelnemende kastelen en buitenplaatsen met begeleiding van ervaren professionals, willen we hen stimuleren om zich verder te bekwamen in dit vak. Met deze campagne zetten we talentvolle jongeren in om nieuwe doelgroepen te bereiken en meer aandacht te genereren voor kastelen in deze leeftijdcategorie. De Kasteelfluencers krijgen training en begeleiding van profenssionals en krijgen ze toegang tot de mooiste kastelen van Nederland. Ook ontvangen de Junior Ambassadeurs ieder €500 prijzengeld.
Dank aan Landhuis Oud Amelisweerd voor de gastvrijheid