Skip to main content

De nieuwe groep Trainee Content Creators van Stichting Dag van het Kasteel is dit jaar feestelijk afgetrapt bij het Koninklijk Paleis Amsterdam. Zes jonge makers (18-24 jaar) gaan de komende maanden verhalen over kastelen, buitenplaatsen en landgoederen tot leven brengen via social media, blogs, podcasts en meer.

Nieuwe lichting Content Creators bij Het Koninklijk Paleis Amsterdam samen met influencer Faye Feller (L)

Faye Feller opnieuw campagnegezicht
Influencer Faye Feller – bekend van haar creatieve en toegankelijke content op TikTok en Instagram – is voor het derde jaar het gezicht van de campagne. Met haar frisse stijl weet zij jongeren te inspireren en te betrekken bij cultuur en erfgoed.

Jongeren en erfgoed dichter bij elkaar
Met het traineeship wil Dag van het Kasteel jongeren op een laagdrempelige manier kennis laten maken met erfgoed. De geselecteerde trainees zijn jonge, creatieve talenten die zich verbonden voelen met cultuur en geschiedenis. Zij werden gekozen uit een open oproep waarin jongeren zichzelf op een originele manier konden presenteren.

Ontwikkeling op historische locaties
Het traineeship loopt tot Dag van het Kasteel in het Pinksterweekend (22 t/m 25 mei 2026). De deelnemers krijgen coaching van professionals, werken op bijzondere erfgoedlocaties en bouwen aan hun creatieve én professionele netwerk. Tijdens het Pinksterweekend brengen zij hun vaardigheden in de praktijk door op locatie content te maken en erfgoed zichtbaar te maken voor een jong publiek.